MAXOLJ MINDEN NAP! - LEHET ÉRTELME?

Erősen megosztó téma és nagyon keveset kutatott terület, de Mike Zourdos kutatott egy kicsit az ügyben, ezt tolmácsolnám nektek egy tömörebb formában. Miről is van szó? Az elmélet nagyon egyszerű. Az erőemelés lényege a versenyben csúcsosodik ki, ahol az egy ismétléses teljesítményünknek kell a lehető legnagyobbnak lenni a három fogásban. A specificitás alapelve pedig kimondja, hogy abban vagy jó amit gyakorolsz. Ha pedig legtöbbet az egy ismétlésed (1RM) 70%-ába guggolsz ötö

MEGÉRI BUKÁSIG EDZENI?

89 fiatal, közel edzetlen női résztvevő segítségével végeztek egy 10 hetes kísérletet, hogy megtudják valóban szükséges-e a maximális erő és izomnövekedés eléréséhez bukásig edzeni, mint ahogy azt a broscience állítja. A hölgyeket három csoportra osztották, és az egyszerűség kedvéért egy rudas karhajlítást választottak a kísérlet gyakorlatának. Az egyik csoport bukásig edzett 3 sorozatban a egy ismétlésés maxuk (1RM) 70%-ával, őket hívták RF csoportnak (repetition to failure

ÉRDEMES FOLYAMATOSAN DIÉTÁZNI, VAGY LEHET ELŐNYE HA IDŐNKÉNT MEGSZAKÍTJUK?

A testsúly csökkentés fő komponense az energia egyensúly manipulálása (energia egyensúly=bevitt energia minusz energia felhasználás) Amikor az energia egyensúly negatívba fordul, akkor a testsúly csökken. Azonban ahogy a testúly csökken, úgy az energia egyensúly értéke is csökken, hiszen már csak kisebb testet kell fenntartani, tehát csökken az energia felhasználás. Így a kalória bevitelt folyamatosan csökkenteni kell egy hosszantartó diéta esetében. Azonban a kisebb test csa