• Neszveda Tamás

LÉNYEGES MELYIK NAPSZAKBAN EDZÜNK?


A legtöbbeknek valahogy természetes, hogy a délutáni órákat választja az edzés időpontjául, és van pár kevéske sportoló aki inkább a reggeli időpontot preferálja. Ennek leginkább meghatározó oka az életmódunkból adódik, sokan tevékenykednek akár hajnalig is, van aki produktívan tölti ezt az időt, de a többség valójában a közösségi médiában elveszve teljesen haszontalanul. Így reggel felkelni teljesen esélytelen.

A másik oka, ha valaki a délutáni dimenzióból át kényszerül csúszni reggelre, akkor úgy érzi tónustalan és gyenge.


A képen Marisa Inda amerikai erőemelő versenyző látható

Buzgó kutatók, végeztek egy kutatást annak felderítésére, hogy van-e bármi különbség a reggeli és a délutáni edzés hatékonyságában. 25 edzetlen résztvevő segítségével közel három hónapon keresztül.

Azt találták, hogy a reggeli úgynevezett neuromuszkuláris deficit valóban létezik, de néhány hét (4-8 hét) alatt, ahogy hozzászokunk a reggeli edzéshez, semmi különbséget nem fogunk többet érezni, és a három hónap végére a délután és a reggel edző csoport között semmi különbséget nem tapasztaltak, sem az erő sem az izomzat növekedésének mértékében.


Azok pedig akik teljesen kezdőként vágnak bele a reggeli edzésbe, mindenképp erősödni fognak és majd csak azt tapasztalják, hogy 1-2 hónap után gyorsabban bemelegednek, könnyebben megy az edzés.


Szóval ha az élet úgy hozza, hogy csak reggel tudnád megoldani az edzést akkor nem kell megijedni, haladó sportoló esetében egy jó edző hozzá igazítja a programod a megváltozott körülményekhez. A melegítés is jó ha kicsit alaposabb hajnalban, több pulzus emelő fázis beiktatásával.


Van azonban pozitív oldala is ha hajnalban vágsz oda a súlyoknak. Mire beérsz dolgozni, vagy az ügyeidet elkezded intézni már valami olyasmin vagy túl amin nem sokan. Egy sikerélménnyel gazdagabb vagy, fáradt ugyan, de még így is frissebb, mint az átlagember. Történhet bármi a munkában, lehet akármilyen rossz a nap ezután, neked már akkor is volt benne valami pozitív, valami ami sikerült. Épp ezért nyugodtabb leszel a melóban is. Míg ha délután edzel egy rettenetes munkanap tönkrevághatja az edzést is és így az egész nap el van b*szva. Érdemes tehát megfontolni a reggeli edzést, jó keretet ad a napnak és nem ad helyet a kifogásoknak a kihagyásra.


KUTATÁS:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29283292


REFERENCIÁK, KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=18608836 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=26907843 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=27863207 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19910830 https://www.researchgate.net/…/299979206_Chronobiology_from… https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=16267123


#powerlifting #squat #benchpress #deadlift #morningtraining

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

© 2018 by Neszveda Tamás.