TRF - TIME-RESTRICTED FEEDING

Amikor az edzéssel foglalkozunk elsősorban a mozgató szervrendszerük (izmok, szalagok, izületek, csontozat) ami a figyelem középpontjában van. Ez addig rendben is van amíg mobilitási hiánnyal, a mozgások megismerésével vagyunk elfoglalva. Ha egy együtteshez akarnánk hasonlítani akkor ez a frontember, mindenki ismeri, mindenki róla beszél. Azonban ha már rendben van a mozgásunk, érdemes figyelmet szentelnünk azokra a banda tagokra, akik a dalszöveget írját, a zenét szerzik, va

MITŐL MŰKÖDIK EGY DIÉTA 2. RÉSZ

Az előző diétás posztban eljutottunk oda ahonnan igaziból kezdődik maga a munka. Ha már képesek vagyunk felismerni, mi makronutriensek (fehérje, szénhidrát, zsír) szintjén amit megeszünk, akkor elkezdődhet a valódi diéta. Az eddigi ismereteinket felhasználva, könnyedén megállapíthatunk egy kalória értéket, ami a jelenleg célunknak megfelel, ha fogynánk a jelenlegi kalória bevitelünknél 300-500kcal-val kevesebbet, ha felszednénk inkább 300-500kcal-val többet együnk kezdetnek,

MITŐL MŰKÖDIK EGY DIÉTA 1. RÉSZ

(Diéta alatt egy tudatosan felépített étrendet értünk, aminek nem csak a fogyás, de a szintentartás, vagy a tömeg növelése is lehet célja) Nagyvonalakban kétféle működő módszer létezik, a kötött és a rugalmas diéta. Leginkább a mentális felépítésünk határozza meg, milyen irányba húzunk. Ha szeretjük a pontos keretek közé szorított precíz megoldásokat akkor a kötött diétákat fogjuk preferálni, ahogy ezek is az elterjettebbek a gyúrós közösségben, és ezek köré épült rengeteg br

ÉRDEMES FOLYAMATOSAN DIÉTÁZNI, VAGY LEHET ELŐNYE HA IDŐNKÉNT MEGSZAKÍTJUK?

A testsúly csökkentés fő komponense az energia egyensúly manipulálása (energia egyensúly=bevitt energia minusz energia felhasználás) Amikor az energia egyensúly negatívba fordul, akkor a testsúly csökken. Azonban ahogy a testúly csökken, úgy az energia egyensúly értéke is csökken, hiszen már csak kisebb testet kell fenntartani, tehát csökken az energia felhasználás. Így a kalória bevitelt folyamatosan csökkenteni kell egy hosszantartó diéta esetében. Azonban a kisebb test csa

MIKET ÉRDEMES ENNI A TUDOMÁNY SZERINT?

Szerintem mindenki, aki a vasak világának része, az nagyon szeret enni. Mert enni jó. Azonban tagadhatatlan, hogy a világ testépítői, súlyemelői, atlétái és a hobbista gyúrósok is mind többnyire csak "szemét kaját" esznek. Néhányan közülük, talán úgy gondolják, hogy a “csirkerizs” szent párosa már fedi az egészséges étkezést, de ez közel sincs így. Itt van néhány, valószínűleg mindenki által ismert étel, aminek a többség számára ismeretlen előnyei is vannak, különösen, ha sze